Na enkele weken testen is het eindelijk zover: Als preferred suplier hebben we de Watchi Care door en door mogen testen, om zoveel mogelijk ervaringen op te doen. We hebben vooral naar de praktische kant van het horloge gekeken: hoe is de bediening en gebruiksgemak.

Voor de mensen die de Watchi Care nog niet kennen een korte uitleg. De Watchi Care is een persoonsalarmering welke vormgegeven is als een smartwatch. Hij is leverbaar in het zwart of voor de jongeren (kids) onder ons in het lichtblauw. Door middel van een simpele handeling kan er een SOS worden verzonden naar een mantelzorger (familie, buren, vrienden) of eventueel naar een 24/7 zorgcentrale. Dit alles is op afstand in te stellen door middel van een persoonlijke managementpagina. De adviesverkoopprijs is op dit moment €249,00. Een abonnement inclusief alarmcentrale, 30 minuten bellen kost € 29,95 per maand. Zonder alarmcentrale kost het abonnement €19,95 per maand. Op de hoogte blijven van de Watchi Care? Schrijf je vrijblijvend in zodat je een van de eerste bent die op de hoogte wordt gebracht wanneer de Watchi Care leverbaar is. Bezoek onze website: http://www.voizzer.nl/

Eerste gebruik

Tijdens het de eerste keer opstarten werden we verrast door een melding dat de software was vastgelopen. Gelukkig bleek de software zichzelf automatisch te herstellen en konden we doorgaan met het testen. Bij het gebruik merkten we dat af en toe dat de Android berichtgeving door de software heen kwam. Soms kregen we de indruk dat de Watchi Care nog een betaproduct is. De producent heeft ons belooft dat de problemen welke wij waren tegengekomen in de nieuwe update opgelost moesten zijn. We merkten ook dat de producent de opmerkingen over het product van ons zeer serieus namen en kregen vaak binnen een dag antwoorden op de gestelde vragen.

“Soms kregen we de indruk dat de Watchi Care nog een betaproduct is.”

 

Onze eerste indruk is positief, de wijzerplaat is goed afleesbaar en ook de bediening is zeer eenvoudig. Berichtgeving is overzichtelijk en afspraken worden goed weergegeven. Eventueel kunnen er op afstand korte tekstberichten naar de Watchi worden gestuurd welke door een simpele duimpje omhoog of duimpje omlaag beantwoord kunnen worden. Vooral het belangrijkste het versturen van een SOS is een kwestie van een druk op de knop.

Doordat de Watchi Care een eigen simkaart heeft kan je de cliënt bellen en ook gebeld worden door de cliënt. Je merkt dat ze bij de ontwikkeling extra aandacht aan de speaker en de microfoon besteed hebben. Hierdoor heb je een helder geluid.

Hieronder vind je de uiteindelijke selectie van plus- en minpunten die we het belangrijkst vonden.

Pluspunten

  • Mooi ontwerp
  • Draagt prettig
  • Helder en goed afleesbaar scherm
  • Veel potentieel: hardwarematig is op de Watchi Care weinig aan te merken en veel van onze ergernissen zijn (gelukkig) met software-updates op te lossen

Minpunten

  • Relatief korte batterijduur
  • Bediening vergt nog wat gewenning

 

Op de hoogte blijven van de Watchi Care, schrijf je dan vrijblijvend in op onze nieuwsbrief.