fbpx
/Helpdesk
Helpdesk2019-03-24T22:21:35+01:00
Zijn er ook bijkomende kosten?2019-03-24T10:06:41+01:00

Buiten de aanschaf en het maandbedrag zullen we u NOOIT verrassen met extra kosten. Ook niet als u de Watchi Care in het buitenland gebruikt.

 

Waarom moet ik een abonnement afsluiten voor de Watchi Care?2019-03-24T22:08:46+01:00

De Watchi Care wordt geleverd met een SIM kaart en software platform. Verbinding met het software platform is nodig om de Watchi Care te laten werken(SOS, berichten, agenda etc.). Om te voorkomen dat de Watchi niet functioneert is het belangrijk dat de Watchi Care altijd online is en een goede verbinding heeft met het platform. Daarvoor hebben we een SIM die provider onafhankelijk werkt en door geheel europa.

Wordt de Watchi Care voor mij ingesteld?2019-03-24T22:09:38+01:00

Wanneer de bestelling bij ons binnen komt ontvangt u diverse mails. Een van de mails is een vragenlijst waar u op kunt aangeven welke functies u in het horloge wil hebben. Wij stellen deze in voordat de Watchi Care verzonden wordt. Zo heeft u een gebruiksklaar horloge bij ontvangst. Het enige wat u nog mag doen is het invullen van de contactpersonen en de Watchi Care nog eventjes op de oplader te leggen.

 

 

Garantie2019-03-23T18:17:20+01:00

Wij hanteren het wettelijke garantietermijn van 24 maanden.

Kan ik de Watchi Care retourneren wanneer het horloge niet aan mijn wensen voldoet?2019-03-23T18:06:39+01:00

Indien u niet tevreden bent over de Watchi Care kunt u deze binnen 14 dagen retourneren.

U krijgt het totale aankoopbedrag terug (zie de retourneren pagina voor meer informatie). Omdat wij het horloge voor u hebben ingesteld en een SIM is geactiveerd wordt alleen het maandabonnement eenmalig bij u in rekening gebracht.

Ik heb een Watchi Care besteld. Wanneer krijg ik mijn bestelling binnen?2019-03-23T15:56:32+01:00

Wij streven ernaar om alle bestellingen die voor 13:00 uur zijn gedaan dezelfde dag nog te activeren en in Nederland via Post NL op te sturen. De verzendingen naar België worden verzonden met DPD.

Bij verzending krijgt u een track en trace code waarmee u uw Watchi Care kunt volgen tot levering.

Wat gebeurt er als er als een contactpersoon niet opneemt?2019-03-24T10:12:30+01:00

Als de contactpersoon niet opneemt of het telefonisch bericht komt in de voicemail van de contactpersoon zal de Watchi automatisch contact opnemen met de volgende contactpersoon tot er een acceptatie door een van de contactpersonen uit de bellijst volgt.

Hoe worden contacten op de hoogte gesteld van een SOS?2019-03-24T22:11:23+01:00

Wanneer de gebruiker een SOS activeert op de Watchi Care kunnen de contactpersonen een bericht krijgen via de volgende opties: telefoon, SMS en/of per mail.

 

Hoeveel contactpersonen kan ik toevoegen?2019-03-24T10:13:39+01:00

U kunt 5 contacten toevoegen. Dit kunnen familieleden en verzorgers zijn of een professionele alarm centrale.

Hoe verstuur ik een berichtje naar de Watchi Care?2019-03-24T22:12:07+01:00

Om een bericht te sturen naar de Watchi Care kan je simpel via de app doen. Druk in de app op het envelop icoon. Hier zie je de berichten die verstuurd en gestuurd zijn naar de Watchi Care. Om een nieuw bericht te sturen zijn er 3 verschillende antwoord keuzes mogelijk. 1. Ja/Nee antwoord, de Watchi Care geeft dan een duim omhoog of duim omlaag mogelijkheid om te antwoorden. 2. Ok antwoord, de Watchi Care geeft een groene ok knop om te bevestigen 3. Audio bericht, de Watchi Care gebruiker heeft alleen de mogelijkheid om een gesproken bericht terug te sturen.

Locatie opvragen van de Watchi Care.2019-03-23T15:39:15+01:00

Om de Watchi Care gebruiker te lokaliseren in geval van nood open je de app. Onderin het scherm staat een kaart symbool. Wanneer je hier op drukt krijg je direct de actuele positie te zien van het horloge.

Via de button menu is het mogelijk om:
* Positie update aan te vragen
* Toon positie geschiedenis
* Kies map type (hier krijgt u een satellietkaart te zien voor de kleine binnenwegen die google niet laat zien
* Navigeer naar laatste positie ( routekaart wordt gestart via google om de gebruiker snel terug te vinden)

Contactpersonen aanpassen of toevoegen2019-03-23T15:32:10+01:00

Wanneer je contactpersonen wilt aanpassen log je in op de Watchi Care app die via de play store gedownload kan worden. Druk rechts onderin het scherm op de 3 puntjes. Nu zie je de optie contactpersonen. Druk hierop. Via de blauwe button ‘voeg contactpersoon toe’  kan je een verzorger toevoegen. Vergeet niet na het toevoegen op de button ‘veranderingen opslaan’ de drukken.

 

Kan ik ook naar de Watchi Care bellen als die niet in alarm staat?2019-03-23T15:40:18+01:00

Ja, dit is mogelijk. Let op! U moet dan wel in de contactenlijst staan, dit in verband met de AVG wetgeving.

Welke kosten zitten er in het Watchi Care abonnement verwerkt?2019-03-23T15:29:08+01:00

In het serviceabonnement zitten de kosten voor de constante data verbinding met de connecties via de Watchi Care app, de locatiebepaling in geval van alarm en gratis software updates van de Watchi Care horloge en app.

Is de Watchi Care geschikt voor slechthorenden?2019-03-23T15:25:48+01:00

Het geluidsniveau van het horloge is niet instelbaar. Dit betekent dat het standaard geluidsniveau niet voor iedereen goed hoorbaar is. Hierdoor is de Watchi Care waarschijnlijk ongeschikt voor slechthorenden, zeker in ruimtes met veel geluid of buitenshuis.

Is de Watchi Care geschikt voor dementerende ouderen?2019-03-23T15:22:39+01:00

De Watchi Care is zeer geschikt voor het gebruik bij dementerende ouderen. In de software van de Watchi Care is een optie ingebouwd om een waarschuwing te sturen bij dwaling. Hierbij krijgt de contactpersoon een melding wanneer de gebruiker buiten de ingestelde veilige zone komt. Zodra hij buiten deze afstand komt, slaat de Watchi Care alarm en geeft de positie door. Deze functie is standaard uitgeschakeld en is op dit moment nog niet in de app zichtbaar. Wilt u gebruik maken van deze functie? Neem dan contact met ons op via [email protected]

Hoe bepaalt de Watchi Care zijn nauwkeurige positie?2019-03-23T15:20:19+01:00

De Watchi Care is een van de meest nauwkeurige trackinghorloges in de markt. De Watchi Care maakt gebruik van positiebepaling middels Google location services en gebuikt de volgende hardware matige technieken:

  • Satellieten (GPS)
  • GSM-netwerk masten (LBS)
  • Draadloze mode mconnecties (WIFI)

Hierdoor geeft de Watchi Care buitenshuis op 20 meter nauwkeurig de lokatie aan.

Is de Watchi Care waterbestendig?2019-03-23T15:16:31+01:00

De Watchi Care is er in 2 varianten waarbij de Watchi Care WR horloge waterbestendig is en dus perfect mee onder de douche kan.

Werkt de Watchi Care ook buiten Nederland?2019-03-23T15:15:09+01:00

Ja, binnen Europa is de Watchi Care overal bereikbaar.

Batterij Watchi Care – hoe lang gaat deze mee?2019-03-23T14:47:24+01:00

Het wordt aanbevolen om het horloge één keer per dag (elke 24 uur) op te laden. Afhankelijk van de instellingen is de stand-by tijd maximaal drie dagen. Wanneer het horloge wordt gebruikt voor “permanent volgen” met GPS, gaat de batterij maximaal 6 uur mee. Deze volgmodus moet alleen worden gebruikt als dit soort tracking nodig is.

SOS activeren op de Watchi Care2019-03-22T15:34:10+01:00

Om een SOS te maken met de Watchi Care zijn er diverse opties:
1. Druk ruim 3 seconden op de rode knop.
2. Wanneer het scherm actief is, druk dan ruim 3 seconden op het scherm
3. Wanneer het scherm actief is druk dan herhaaldelijk op de zwarte knop tot de SOS bubbel verschijnt. Druk dan ruim 3 seconden op het scherm

Aanzetten van de Watchi Care2019-03-22T15:31:08+01:00

Druk 3 seconden de rode knop in aan de zijkant van de Watchi.

De Watchi begint te trillen en u ziet het Safemotion logo. Het opstarten duurt ongeveer 20/30 seconden.

Waar kan ik de Watchi App downloaden?2019-03-24T16:51:59+01:00

De handige app die bij de Watchi Care en de Watchi Care WR hoort zijn  te vinden  in de play store onder de naam Watchi Care:

Voor android:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.watchi.helperapp

Voor IOS:

https://itunes.apple.com/nl/app/watchi-care/id1441432716?mt=8

1. Download de app om de Watchi Kids te bedienen2019-03-24T16:58:46+01:00

Voor IOS klik hier.

Voor Android klik hier.

2. Registeer u bij Watchi in de Wherecom K3 app.2019-03-24T22:08:00+01:00

Bij het opstarten van de app moet u een e-mail en wachtwoord invullen, wanneer u deze nog niet heeft aangemaakt dient u uzelf eerst te registeren. Vul uw eigen naam en e-mail in en druk bij verificatiecode op; krijg code (rechts) er gaat een secondeteller lopen. Deze geeft aan dat er een e-mail met de verificatiecode naar u onderweg is. Vul de verificatiecode die u per e-mail heeft ontvangen in op de app, vul de lijst aan met uw telefoonnummer en uw eigen wachtwoord en druk op ‘voltooid’.  U ontvangt een bevestiging dat uw registratie is voltooid.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over inloggen & registreren.

4. Voer de SIM kaart met de chip naar boven in de Watchi Kids. Druk deze aan tot u een klik hoort.2019-03-24T21:28:31+01:00
5. Zet de Watchi Kids aan.2019-03-24T21:25:45+01:00
6. Voer de pincode van de SIM kaart in.2019-03-24T21:26:18+01:00
7. De Watchi Kids toont nu een QR-code. Als de Watchi Kids dit niet doet, is er al een primaire gebruiker en kan deze u uitnodigen (lees punt 10.)2019-03-24T21:25:06+01:00

Bekijk ook ons instructiefilmpje over inloggen & registreren

8. Druk op + aan de rechterbovenzijde van uw scherm.2019-03-24T17:24:54+01:00

Er zijn twee soorten gebruikers van de app. Een hoofdcontactpersoon en helpers (contactpersonen)  De hoofdcontactpersoon kan alle Watchi Kids instellingen wijzigen. De helpers kunnen meekijken maar geen instellingen wijzigen.

9. Watchi Kids koppelen aan de app.2019-03-24T21:23:46+01:00

Als hoofdcontactpersoon scant u de QR-code van de Watchi Kids door op ‘scan de QR code’ te drukken. De helpers drukken op: voer de uitnodigingscode in.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over het scannen van de QR-code.

10. Versturen en ontvangen van een uitnodigingscode2019-03-24T18:46:21+01:00

De hoofdcontactpersoon verstuurd de uitnodigingscode door op het rad-icoontje rechts onder op het hoofdscherm te duwen.  Druk op familieleden en druk op Nodig familieleden uit. Nu kunt u andere familieleden ‘helpers’ maken dit doet u door hun naam en mobiele telefoonnummer in te voeren. Een andere mogelijkheid is dat u een bericht per SMS stuurt om helpers uit te nodigen.

De helper ontvangt een SMS met een uitnodigingscode. Vervolgens loopt de helper de stappen 8 tot en met 9 nogmaals door.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over familielid toevoegen.

11. Taal instellen van de Watchi Kids2019-03-24T21:23:05+01:00

Standaard staat de Watchi Kids op de Engelse taal. Wanneer u de bovenstaande stappen heeft uitgevoerd gaat u naar het scherm ‘Device’, wanneer u hierop drukt en dan naar beneden gaat kunt u bij het tweede scherm de taal veranderen in Engels, Frans of Nederlands.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over taal instellen

12. Wat gebeurt er met de gegevens die de Watchi Kids verzamelt?2019-03-24T21:22:28+01:00

De gegevens die de Watchi Kids verzamelt worden opgeslagen op beveiligde servers. Deze servers worden beveiligd en onderhouden door Amazon. com . Deze gegevens zoals o.a. positie en berichten, worden niet gedeeld met derden of gebruikt voor reclame doeleinden. De gegevens in de mobiele app zijn alleen beschikbaar voor mensen die u een uitnodiging hebt gestuurd om contact te maken met de Watchi Kids.

Hoe bepaalt de Watchi Kids zijn nauwkeurige positie?2019-03-24T21:20:55+01:00

De Watchi Kids is een van de meest nauwkeurige en veiligste trackinghorloges in de markt. Watchi Kids maakt gebruik van positiebepaling middels:

  • Satellieten (GPS)
  • GSM-netwerk masten (LBS)
  • Draadloze modemconnecties (WIFI)

Hierdoor is de Watchi Kids buitenshuis zeer nauwkeurig.

Is de Watchi Kids waterdicht?2019-03-24T20:48:06+01:00

De Watchi Kids is spatwaterdicht. Dit betekent dat hij tegen regen kan en er niets gebeurt als er water op komt. Maar bij zwemmen en onder water heb je het risico dat hij beschadigt. Dit komt omdat wij u de mogelijkheid bieden om de SIMkaart zelf te vervangen en te plaatsen. De SIMkaart zit achter een schuifje dat niet volledig waterdicht is te maken (zie afbeelding). Wij hebben deze keuze gemaakt omdat wij de vrije keuze van provider en abonnement belangrijker vinden dan de mogelijkheid om te zwemmen met een Watchi Kids.

Welke SIM kaarten en abonnementen ondersteunen de Watchi Kids?2019-03-24T21:21:46+01:00

De Watchi Kids wordt ondersteunt door alle providers in Europa. Vanuit Voizzer adviseren wij een SIM kaart te kiezen bij een aanbieder met het grootste netwerk. Hierdoor is uw kind goed bereikbaar en is positionering nog accurater. De Grootste providers in Nederland met een eigen netwerk zijn KPN en Vodafone. Voor België adviseren wij Proximus.

Waarom heb ik een abonnement of prepaid simkaart nodig voor de Watchi kids?

De Watchi Kids is net een telefoon, je kunt ermee  bellen en gebeld worden. Tevens heeft de Watchi Kids een internetverbinding nodig om positiegegevens te verzenden.

Hoe lang gaat de batterij van de Watchi Kids mee?2019-03-24T20:54:23+01:00

De Watchi Kids beschikt over de grootste batterij van alle kindertrackinghorloges  in de markt, namelijk 600 mAh. De meeste energie (en dus batterij) kost het verzenden van de positie. Dit kunt u bij de Watchi Kids zelf instellen. Afhankelijk van deze instelling gaat de batterij langer of korter mee.

  • Hoge frequency; automatisch elke 5 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur: 24 uur
  • Medium frequency; automatisch elke 10 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur36 uur
  • Normal frequency; automatisch elke 30 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur 48 uur
  • Batterij besparingsmode; automatisch elke 60 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur 72 uur

Wij van Voizzer adviseren u ondanks de lange batterijduur om het horloge zeker een keer per dag op te laden. Wanneer een noodoproep plaats vindt blijft het horloge continu positie doorgeven waar de batterij erg veel energie  voor nodig heeft. Wij moeten er niet aan denken dat tijdens dit cruciale moment plotseling de batterij leeg raakt en de contactpersonen het contact met de Watchi Kids verliezen. Neem altijd het zekere voor het onzekere!

Wat zijn de afmetingen van de Watchi Kids?2019-03-24T21:20:13+01:00

Bekijk onderstaande afbeelding voor de afmetingen.

Ik heb een Watchi Kids besteld. Wanneer krijg ik mijn bestelling binnen?2019-03-24T20:59:53+01:00

Wij streven ernaar om alle bestellingen die voor 13:00 uur zijn gedaan dezelfde dag nog te verzenden. In Nederland met Post NL en voor onze klanten in het buitenland met DPD. Op het moment dat het horloge voor verzending is aangeboden krijgt u een Track en Trace waarmee u de verzending kunt volgen tot levering op het aangegeven adres.

Kan ik de Watchi Kids retourneren als ik niet tevreden ben?2019-03-24T21:18:22+01:00

Indien u niet tevreden bent over de Watchi Kids kunt u deze binnen 14 dagen retourneren. U krijgt dan u gehele aankoopbedrag terug. zie de retourneren pagina voor meer informatie.

Garantie2019-03-24T21:02:22+01:00

Wij hanteren de wettelijke garantietermijn van 24 maanden.

Mijn Watchi blijft zoeken…2019-03-24T21:08:44+01:00

Wanneer u het horloge in gebruik wil nemen moet eerst de SIM kaart worden geactiveerd. Dit doet u door de SIM kaart in een telefoon te stoppen en hier 1 keer mee te bellen of een bericht te versturen. U ontvangt dan een sms van de provider dat de SIM is geactiveerd. Haal het SIM kaartje uit de telefoon en stop het weer in de Watchi Kids om het horloge in gebruik te nemen.

Het klepje van de SIMkaart gaat niet dicht.2019-03-24T21:15:56+01:00

Let op dat de SIM kaart op de juiste manier in het horloge is gedaan. Dit betekent dat het kaartje met de chip zichtbaar naar boven in de Watchi Kids geschoven moet worden.

 

 

Watchi Kids resetten.2019-03-24T21:17:29+01:00

Watchi kids resetten doe je door de Batterij 30 seconde los te maken. Zie instructie video